'Müjdat Ataman'- "Açılın Ben Öğretmenim" Kitap Önerisi

Kitabın Adı: Açılın Ben Öğretmenim

Yazarı: Müjdat Ataman

Basım yılı: 2018

Kitabın türü: Anlatı, edebiyat

Sayfa sayısı: 256

Yayınevi: Elma yayınevi

 

KİTAP YORUMU

 Eğitimci Müjdat Ataman yazmış olduğu bu kitabı sanki o an karşınızdaymış ve sizinle konuşuyormuş gibi bir dille anlatmaktadır. Yıllar içindeki deneyimlerini ve öğrendiği şeyleri bizimle samimi bir şekilde paylaşmaktadır. Bu durum kitabı sıkılmadan okunur kılmakta ve zaman zaman yüzünüzde tebessüm oluşturmaktadır. Ataman, sadece deneyimlerini ve öğrendiklerini değil eğitim sistemimizdeki yanlışları, öğretmenlerin yapmaması gereken şeyleri de anlatarak bu kitapla öğretmen ve öğretmen adaylarına ışık tutmaktadır. Verdiği örnekler ve öneriler her seviyeden, her branştan öğretmene ilham olacak şekildedir. Hatta anne babalar için bile yararlı olabilecek bir kitaptır. Çünkü kitapta sadece sınıfta birden fazla kişiyle yapılabilecek etkinliklere değil evde çocuklarla birlikte uygulanabilecek bazı etkinliklere, pratiklere, oyunlara da yer verilmiştir. Çok çeşitli etkinlikleri ve oyunlarıyla her öğretmenin başucu kitabı olmalıdır bence. Bazı etkinliklerin 30-40 kişilik sınıflarda yapılması zor olsa da genel olarak öğretmenlere pratikte fazlasıyla yardımcı olacaktır.

Kitabın ilk sayfalarında yer alan “ Öğrenmekle deneyimlemek iki farklı şeydi ve teori pratikte tutmuyordu.” cümlesi aslında bu kitabı ve eğitim sistemimizi özetleyen bir cümledir. Müjdat Ataman üniversite hayatımız boyunca öğrendiğimiz, ezberlediğimiz kuramların, yöntemlerin vs. öğretmenliğe başladığımızda ne yazık ki bize yardımcı olmadığını, öğretmenlik hayatımızda yaşadığımız sorunları çözmede bir işe yaramadığını belirtmiştir. Bu yüzden de kitabında teorik bilgilere değil direkt alıp uygulayabileceğimiz, değiştirip kullanabileceğimiz birçok etkinliklere yer vermiştir. Bu kitabı sindirerek, notlar alarak okumanın daha etkili olacağını düşünüyorum.

 Ben kitaptaki etkinlikleri, uygulamaları çok beğendim ve çok yaratıcı buldum. Bana öğretmenlik hayatımda büyük katkıları olacağına inanıyorum. Kendini geliştirmek isteyen öğretmenlere ve öğretmen adaylarına kesinlikle tavsiye ediyorum. Bizlere çok şey katacak bu kitabı kaçırmayın derim. :) 


İncelemenin Sahibi: Rana Tangül

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Uzun Hikaye-Mustafa Kutlu" Kitap İncelemesi

Lev Tolstoy'dan Hikâyeler

Serhan Kansu "Sırtımdaki Okyanus" Kitap İncelemesi